Regulament de organizare si functionare

Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan a fost infintat conform Hotararii Consiliului Local nr. 378/25.09.2008, in conformitate cu prevederile art. 3 alin. 1 lit. m, art. 5 pct. 1 lit. b, art. 7, art. 11 alin. 2 lit. b din O.G. nr. 71/2002, cu modificarile si completarile ulterioare; ale H.G. nr. 955/2004 si ale art. 1 din O.U.G nr. 155/2001 cu modificarile si completarile ulterioare;
In temeiul art. 36 alin. 2 si alin. 6 lit. a pct. 19, art. 124 din Legea nr. 215/2001, privind administratia publica locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

 
CAP. I Dispozitii Generale

Art.1
Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan denumit in continuare “ serviciul public”, se organizeaza si functioneaza in subordinea Consiliului local al Municipiului Sibiu.
Art.2
(1)    Sediul Serviciului public este situat in Sibiu, Bd Victoriei nr.1-3
(2)    In documentele emise serviciul public se va identifica cu urmatorul antet: ‘ CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU – SERVICIUL PUBLIC DE GESTIONARE A CAINILOR FARA STAPAN’
Art. 3
Serviciul public are personalitate juridica si buget propriu de venituri si cheltuieli.
Art. 4
(1)    Patrimoniul serviciului public este format din bunurile mobile si imobile apartinand domeniului public si privat al municipiului Sibiu, stabilite de catre Consliul local al municipiului Sibiu.
(2)    Bunurile apartinad domeniului public si privat al municipiului Sibiu nu pot fi utilizate decat potrivit destinatiei lor in momentul transmiterii.
(3)    Bunurile apartinand domeniului public si privat al municipiului Sibiu se transmit de catre Consiliul local al municipiului Sibiu, prin hotarare, in administrarea serviciului public.

 
CAP. II Obiectul de Activitate

Art. 5
(1)    Serviciul public are in principal urmatoarele atributii privind:
a)    capturarea si transportarea in adapost a cainilor fara stapan, pe baza reclamatiilor scrise ale persoanelor fizice si juridice;
b)    eliberarea animalelor contra unei taxe sau cu scutire de taxa pentru organizatiile de protectie a animalelor;
c)    cazarea, hranirea, ingrijirea, deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea si inregistrarea intr-o evidenta unica a cainilor;
d)    reintoarcerea cainilor in zonele din care au fost prinsi, la cererea colectivitatii/grupului local, care isi asuma in scris raspunderea pentru ocrotirea animalelor tratate;
e)    eutanasierea animalelor fara stapan care sufera de boli cornice si incurabile, de catre personalul specializat al serviciului public;
f)    adoptia si revendicarea animalelor fara stapan.
Pentru indeplinirea obiectului de activitate, serviciul public va avea in vedere respectarea normelor prevazute de legislatia romana precum si cele prevazute de legislatia din cadrul U.E. privitoare la acest domeniu de activitate.
(2) Serviciul public va indeplini si alte atributii in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare inclusiv prin hotarari ale Consiliului Local al Municipiului Sibiu.

 
CAP. III Organizarea si Functionarea

Art. 6
(1)    Conducerea executiva a serviciului public este asigurata de un sef de serviciu, care trebuie sa aiba studii superioare si o vechime in specialitate de minim 5 ani.
(2)    Numirea si eliberarea din functie a sefului serviciului public se fac de catre Primar, prin
dispozitie, in conditiile prevazute de lege.
(3)    In indeplinirea prerogativelor cu care este investit si pentru realizarea obiectului de activitate al serviciului public, seful serviciului public colaboreaza cu compartimentele functionale din cadrul primariei, cu sefii serviciilor aflate sub autoritatea Consiliului local, agenti economici si persoane fizice, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
Art. 7
Organigrama, statul de functii si numarul de personal se aproba de catre Consiliul local al municipiului Sibiu, prin hotarare, la propunerea primarului.
Art. 8
Angajarea personalului se face de catre seful serviciului public, prin decizie, ca urmare a concursurilor sau examenelor organizate in conditiile prevazute de lege, pe baza contractului individual de munca.
Art. 9
Salarizarea personalului angajat se stabileste potrivit legii.
Art. 10
Seful serviciului public se subordoneaza primarului, viceprimarilor sau secretarului Municipiului Sibiu prin delegare de atributii, dupa caz.
Art. 11
(1)    Controlul ierarhic si de specialitate va fi efectuat de catre personalul din aparatul propriu al Consiliului local al municipiului Sibiu.
(2)    Controlul se poate exercita din oficiu sau la sesizare, pe baza dispozitiei emisa de primar.

 
CAP. IV Gestioarea

Art. 12
(1)    Gestionarea serviciului public se face prin gestionare directa.
(2)    Serviciul public trebuie sa indeplineasca la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanta care vor fi aprobati prin hotarare a Consiliului local.

 
CAP. V Atributiile Consiliului Local

Art. 13
In exercitarea functiilor de control si coordonare a serviciului public, Consiliul local va indeplini urmatoarele atributii principale:
a.    aproba strategia de dezvoltare a serviciului public;
b.    exercita controlul ierarhic si de specialitate;
c.    aproba nivelul preturilor si tarifelor conform legislatiei in vigoare;
d.    aproba structura, nivelurile si ajustarile preturilor si tarifelor propuse de Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan;
e.    verifica indeplinirea indicatorilor de performanta;
f.    indeplineste orice alte atributii reiesite din legislatia in vigoare.

 
CAP. VI Atributiile Sefului de Serviciu

Art. 14
(1)    Seful serviciului public are urmatoarele atributii principale:
a.    asigura punerea in aplicare a prezentei hotarari privind infiintarea si functionarea serviciului public;
b.    exercita conducerea operativa a serviciului public;
c.    organizeaza in conditiile prevazute de lege, selectia si angajarea personalului potrivit specificului activitatii;
d.    reprezinta serviciul public in relatiile cu Primaria municipiului Sibiu, Consiliul local, alte persoane fizice sau juridice, precum si in justitie;
e.    raspunde de buna functionare a serviciului public, in conditiile prevazute de legislatia in materie;
f.    asigura si raspunde de administrarea si exploatarea patrimoniului in conditii de eficienta si eficacitate;
g.    poate propune primarului initierea unor proiecte de hotarari privind: organigrama, statul de functii si numarul de personal, stabilirea preturilor si tarifelor, regulamentul de organizare si functionare etc.
h.    aproba, prin decizie, atributiile specifice compartimentelor functionale din structura serviciului public;
i.    repartizeaza, prin fisa postului, sarcinile specifice fiecarui loc de munca;
j.    organizeaza, prin decizie, activitatea: finanicar-contabila, de evidenta generala, protectia muncii, prevenirea si stingerea incendiilor etc., conform legislatiei in materie;
k.    asigura functionarea serviciului public, conform principiilor prevazute de art. 1 (2) din O.G. nr. 955/2004 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local.
l.    urmareste si raspunde pentru indeplinirea obligatiilor prevazute in reglementarile cadru aprobate prin H.G. nr. 955/2004.
(2) Indeplineste orice alte atributii prevazute de legislatia in vigoare, precum si sarcinile stabilite de Consiliul local sau de Primar.

 

 
CAP. VII Contabilitatea si Finantarea

Art. 15
Finantarea cheltuielilor curente de functionare si exploatare a serviciului public se asigura din venituri proprii si subventii alocate de la bugetul local.
Art. 16
Cheltuielile curente pentru asigurarea functionarii prupriu-zise a serviciului public, respectiv pentru asigurarea intretinerii, reabilitarii si exploatarii infrastructurii aferente, se asigura prin incasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor, preturilor a unor sume reprezentand contravaloarea serviciului prestat, sau prin subventii de la bugetul local.
Art. 17
(1)    Finantarea si realizarea investitiilor aferente serviciului public se fac cu respectarea legislatiei in vigoare privind initierea, fundamentarea, promovarea si aprobarea investitiilor publice, a legislatiei privind achizitiile publice de lucrari, bunuri, si servicii si cu respectarea dispozitiilor legale referitoare la calitatea si disciplina in constructii, urbanism si amenajarea teritoriului.
(2)    Finantarea lucrarilor de investitii se asigura din urmatoarele surse:
a)    subventii de la bugetul local;
b)    credite bancare, interne sau externe, garantate de Consiliul local sau de Guvern;
c)    sprijin nerambursabil obtinut prin aranjamente bilaterale sau multilaterale;
d)    taxe speciale instituite in conditiile legii;
e)    transferuri de la bugetul de stat catre bugetul local pentru obiectivele incluse in cadrul unor programe de investitii realizate cu sprijin financiar extern, la a caror finantare participa si Guvernul;
f)    venituri proprii
g)    alte surse constituite potrivit legii.
Art.18
Evidenta contabila se organizeaza si se conduce potrivit legii.
Art. 19
Seful serviciului public are calitatea de ordonator tertiar de credite.

 
CAP. VIII Preturi, Tarife, Taxe

Art. 20
(1) Nivelul preturilor si/sau al tarifelor se fundamenteaza pe baza costurilor de productie si exploatare, a costurilor de intretinere si reparatii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, a ratelor pentru restituirea creditelor, a dobanzilor aferente imprumuturilor contractate si include o cota pentru crearea resurselor necesare dezvoltarii si modernizarii infrastructurii edilitar urbane, precum si profitul serviciului public.
(2) Aprobarea preturilor a tarifelor si a taxelor se face de catre Consiliul local.
(3) Structura si nivelul preturilor si tarifelor vor fi stabilite astfel incat:
a) sa acopere costul efectiv al prestarii serviciului de ecarisaj;
b) sa acopere cel putin sumele investite si cheltuielile curente de intretinere si exploatare;
c) sa descurajeze consumul excesiv si risipa;
d) sa incurajeze exploatarea eficienta a serviciului public si protectia mediului;
e) sa incurajeze investitiile de capital;
f) sa respecte autonomia financiara a serviciului public.
(5) Metodologia de fundamentare a nivelului preturilor, precum si cea de aprobare a acestora se vor stabili de catre Consiliul local, la propunerea primarului.
Art. 21
(1)    Serviciul public are obligatia de a aplica preturile avizate si aprobate conform procedurii legale.
(2)    Preturile si tarifele avizate trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:
a)    asigurarea prestarii serviciului la nivelurile de calitate si la indicatorii de performanta stabiliti de Consiliul local;
b)    realizarea unui raport calitate/cost cat mai bun pentru serviciul prestat;
c)    asigurarea exploatarii si intretinerii eficiente a bunurilor apartinand domeniului public si privat al municipiului Sibiu.

 
CAP. IX Sanctiuni

Art. 22
Incalcarea prevederilor legale care privesc specificul obiectului de activitate al serviciului public, precum si a prezentului regulament, atrage raspunderea disciplinara, civila, contraventionala sau penala, dupa caz.

 
CAP. X Dispozitii Finale

Art. 23
(1)    Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan va incepe sa functioneze din data de …..
(2)    Desfintarea servciului public de gestionare a cainilor fara stapan, se face prin hotarare a Consiliului local al municipiului Sibiu, din motive de oportunitate, eficienta economica sau daca interesul public o impune.
Art. 24
Seful serviciului public de gestionare a cainilor fara stapan va elabora regulamentul intern conform art. 262 alin. 2 din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii si a dispozitiilor Legii nr. 477/2004 privind codul de conduita al personalului contractual din autoritatiile si institutiile publice.
Art. 25
Directiile din aparatul propriu de specialitate al Consiliului local al municipiului Sibiu vor acorda asistenta de specialitate atat in ceea ce priveste infintarea serviciului public, precum si in organizarea si functionarea acestuia.
Art. 26
Prezentul regulament poate fi modificat si/sau completat, prin hotarare a Consiliului local al municipiului Sibiu si se considera modificat si/sau completat de drept in momentul aparitiei de dispozitii legale contrare.